Followers

Saturday, July 17, 2010

Dalam Dilema...

Assalamualaikum...waaaa da lama aku x update blog aku niee....da berhabukk....fuuhhh...1 inci habuk melekat....hahahahhaha.....hurm....ok..untuk pengetahuan kawan2 ku..aku diterima untuk menyambung pelajaranku di UTeM...hurmm..tapi aku nyer nie..kes rayuan...ahh...aku dapat call ari selasa..13hb, itupun pukul 5.30 ptg...perghh...suruh daftar ari khms 15hb!!!!mana sempat.hurm...time tu..aku fikir..aku x nak g..aku x nak sambung degree lagi...tapi bila balik umah bgtau ummi ngan abah..ummi suh g..ummi ckp..pergilah..sambung belajar...lagi..nie..da ada peluang..pergilah..jgn lepaskan...hurm..kelam kabut ari rabu satu hari..nak kena beli barang2..kena wat chek up..macam2 lagi...mlm plak..cik la ngan aliff datang umah...ahh..penatnyer..nak..nak layan tetamu lagi..nak kemas brg2 lagi...hurm..ari khms plak pagi2 lagi..aku print semua borang2..alamak!!!rupanya bnyk lagi yg x selesai..sedangkan tgh tu da nak bertolak ke KL...aaaa...aku betul2 tertekan time tu...kesian kat abah..hurm...nasib baik ari khms tu abah x g sekolah...kira semuanyer g bank,g pejabat pos, g pejabat hasil...semua g ngan abah.....hurm...alhamdulillah selesai semua...kul 12tgh...kami bertolak ke KL...sampai kul 8 kat KL....sampai2 jer trus tdow...tapi aku x ley tdow...kul 1 baru terlelap..kul 5 pg plak da nk bertolak ke melaka..YAALLAHHH...kuatkanlah semangat ku untuk hadapai semua nie....
aku kesian tgk ummi ngan abah..penat....

Sesampai jer kat utem..aku uruskan semua pendaftaran....abah ngan ummi lama kena menuggu..aku tgk jer abah...kesiannyer...abah penat..abah ngantok.....da lah ari daftar ari jumaat...time rehat kul 12,pejabat tutup...nak plak aku kena g daftar asrama awal2...aku pun pegi la...tapi bila selesai daftar...tiba2 aku pening..aku pitam..ummi sempat pegang aku...aku rasa...aku dapat merasakan tubuh ummi yg menampung aku...untuk elakkan aku dari rebah ke jalan....yAALLAH....sungguh tersntuh hatiku....ibu...sungguh mulia tangunggjawabmu kepadaku......ummi pun sempat menahan aku...untuk duduk...daripada terus rebah di jalan....dan terus bawak aku masuk dlm keta...abah pasang air cond.....nk bg aku ok sket..yerlah..nak kasi sejuk...abah pun g beli i milo ais...abah ngan ummi tahu..aku lapar..aku penat..sebab tu aku pengsan...muka aku pucat...x bermaya...namun aku terpaksa kuatkan semangat..x nak bg ummi risau...aku makan sedikit nasi..untuk tenaga.....

Namun selepas ummi hantar aku balik asrama...pukul 5 ptg.....ummi dah nak balik...........abah da nak balik....
hanya Tuhan yg maha mengetahui...betapa sedihnya hati aku ketika itu.....aku salam ummi..peluk ummi...dan aku menangis...ummi pun menangis...ummi tanya..knpa nangis...kan dtg nk belajar....dah..jgn nagis...tapi apa yg aku mampu ungkapkan..."2bln pendek sangat..kakak x puas lagi duduk dgn ummi...kakak nak jaga ummi lagi" dan terus i mata mengalir...ummi mampu tersenyum..mendengar kata2 ku itu.....aku x kisah...org pandang aku nangis..org nak kata aku anak mak pun aku x kisah...dan apa yg aku rasa..aku syg untuk berpisah dgn ummi...aku sayang ummi...ummiiii...kakak x nak dtg sini....kakak x nak....tapi bila difikirkan...ini peluang aku..aku dapat masuk IPTA....ummi da cukup bangga dgn pencapaian aku...kenapa aku nak musnahkan harapan ummi....jadi,aku terpaksa akur dgn semua ini....ummi...kakak akan ingt semua pesanan ummi....

Tiada siapa yg dapat membantu kita..melainkan ALLAH....ummi tahu..anak ummi ni manja..ummi harap..anak ummi mampu untuk berdikari....ummii...kakak tahu..ummi terlalu risaukan kakak......kakak akan sedih bila mendengar kata2 ummi ..... "time ummi ada..takper..ummi boleh jaga anak2 ummi..tapi kalau ummi x der..saper nak jaga anak2 ummi".....aku betul2 terharu dgn semua ini...YA ALLAH...engkau tabahkanlah hatiku ini...engkau permudahkanlah segala urusanku disini....AMIN.......

Doakan kejayaanku.....sayang ummi dan abah....kamu berdua adalah ibu bapa yg terbaik bagiku...

1 comment:

  1. salam.....
    waaaaa, tharunya baca...

    biasalah auni...
    Hidup memerlukan pengorbanan....
    pengorbanan memerlukan perjuangan....
    perjuangan memerlukan ketabahan....
    ketabahan memerlukan keyakinan....
    keyakinan pula menentukan kejayaan...
    kejayaan pula akan menentukan kebahagiaan...

    gud luck erk...^_^

    ReplyDelete