Followers

Thursday, August 4, 2011

Jom BerBuka >> Part 1


Assalamualaikum semua pembaca sekaliann
dan Selamat berpuasaa...
semoga semuanya sihat dan berkemampuan 
untuk menjalankan ibadah puasa
aminnn..............hehehehehe
Seronok bila berpuasa di rumah sendiri, di kampung sendiri
bersama keluarga tersayang....
suasana nya jauh berbeza jika dibandingkan
berpuasa dan berbuka bersama rakan-rakan.
betul tak????????? hihihihihihi

Aku anak Kelantan dan aku gembira yang tahun nie aku 
dapat berpuasa di tanah air ku sendiri
hikhik sebab dulu-dulu zaman student,
duduk berjauhan ngan family...tiap2 petang kena g bazar ramadan..
tengok kuih-kuih semuanya x menyelerakan langsung
sebab sekali pandang, aku dah tauuu
XSEDAP!!!
hahahahahahahahahahha........biasalah..kebanyakan
org yang jual kat bazar nie kebanyakannya menjual
kerana inginkan keuntungannn
x amik kira yg makanan tu sedap ker tak..
aku ingat pernah sekali..ada satu petang..
habis jer kelas aku terus g bazar ramadan...hurmmm
jumpa la satu kuih yg memang hanya bleh didapatkan di kelantan sahaja
nama kuih tu AKOK...50sen satu! 
gluppp!! tertelan i liur aku...mahal nak mampos!
tapi kerana mengidam sesangat..aku beli la 2 bijik...singgit
time berbukaa...bila aku makan..hampeh...kasi kat ayam pun x nak makan
hahahahhahahahahahaha

Dugaann...la...lau berpuasa di luar negeri ku sendiri
memang semua makanan xsedap...hahaha
kena balik kelate jugak..baru berselera nak makan..hikhikhik
jom..jom...intai-intai antara kuih yang menjadi pilihan
di waktu berbuka...
n_n

nielah kuih akok...hehehe saya suka akok! (^^,)

yang nie plak lau x silap aku namanya bingka..
tapi aku panggil akok kembojaa...hikhikhik

ini...namanya tepung pelitaa...
memang sedapppppppp........makan satu x cukup...dua x cukuppp
tigaaa pun x cukuppp....hahahahahahah

kalau orang kelantan panggil kuih nie Onde-Onde...
atau lebih dikenali oleh negeri lain sebagai kuih gula melaka

Dalam dialek kelantan dikenali dengan nama Butir Nako
dalam bahasa melayu lak biji nangka...
n_n
.
.
.
.

Jalamas

kuih tanjong

kuih tanjong ngan jalamas nie pun salah satu faveret akuuu
hikhikhik...tapii maniss...so,lepas makan kena gosok gigi
^_^

ini yang warna pink nie namanya puteri mandiii
macam mana ley jadi nama puteri mandiii aku pun x tauu..hahahah



Lompat Tikam


hikhikhik yg niee...namanya pelik skitt...
Kuih Tahi Itik
hahahahahahhahahahahaha

dan yg antara juadah yg terakhir yg terpilih untuk 
dimasukkan lam entry kali nie
adalahhhhhh
Pulut Sotong!!! yer..yer...yummyyy memang cedapp!!
kalau aku makan...3 ekor sotong pun x cukup!
hahahahhaha sebab sedap sangat!





No comments:

Post a Comment