Followers

Thursday, August 11, 2011

Jom BerBuka >> Part 2

Assalamualaikummmm.....sorry laa lama sangat amik masa
untuk buat entry part 2 nie..hikhikhik...
jom..jom..hari tu kiter citer sal kuih kannn
kali nie nak citer pasal nasi dan jenis lauk pauk yg
sememangnya menjadi pilihan untuk berbuka puasa
hehehehhe.....lets go babeh!!!


1. Nasi Kerabu





nasi kerabu nie memang makanan org kelantan...dan semestinya
SEDAP!!hihihi nasi kerabu nie memang nasinya warna biru
tapi lau korang nk tau..yg warna kuning pun ader jgk tapi jarang2
dapat jumpa nasi warna kuningg
hikhikhik....

nasi kerabu nie boleh dimakan dengan beberapa
jenis lauk..antaranya adalah
ayam bakar,daging bakar,ikan bakar,
pastu lau nak tambah solok lada, jeruk bawang putih...pun boleehhhh
hihihi...dan nasi kerabu nie ada ulam ulaman...
pastu tambah budu cikit...wahhh
memang menyelerakann
hihi lau kat KL..harga nasi kerabu memanggg
mahal giLoooo...lau kat kelantan..
ader la kot..dalam 3-4 ringgit
tapi tu pun depends pada lauk yg kita pilihh..
n_n



2. Nasi Dagang


Nasi dagang yg warna putih tu..umi aku cakap nasi dagang Terengganu..
yg macam warna coklat perang nie Kelantan..
erkk aku pun x tau aper bezanyaa, ntah betol ker tak
i dont know la..
hahahah yg aku tau..makan sajaaa  =P
hikhik tapi..nasi dagang yg nasinyer warna putih tuuu
aku x brapa suka sangat sebab nasi tu cam 
melekit skit..macam pulut...hukhuk
xsuka..xsuka...hahaha sebab muakk




3. Percik





mai..mai..maii
ayam percik ada..ikan percik ada...
ngeee~~~ hahahaha percik nieee memang menjadi permintaan
org ramai untuk berbukaa...
huhuhu ...,,tapi yg paling best ayam percik yg bahagian peha
hahahahah....pastu letak kuah percik tu banyak2 skett
memang superb!! yummyyy.....
gerenti sampai menjilat2 pinggan nantii..hahahahha
tapi kan..skrg, harga ayam percik da agak mahal skett
hohoho...dlm bln puasa nie pon aku sempat makan
sekali jer baruu...hehehe esok2...
xtau lagi laa
mana tau kot2 abah beliiii...hakhakhakahkhak



4. Nasi Tumpang




dulu...arwah tok ayah memang suka makan nasi tumpangg
aku pun x tau apa yg special sal nasi nie
huhu nasi sikit jerrr...lauk aper jer...
hohoho...aku sendiri pun makan time2 lapar yg bukan tahap kebulur jer
hahahhahha.....




No comments:

Post a Comment