Followers

Thursday, March 24, 2011

YA ALLAH


Sesungguhnya hanya engkau yg maha mengetahui segalanya...
dan hanya engkau menjadi teman hidupku...
Ya Allah...peliharalah aku dari amarah..pelihara lah aku dari
segala2 perkara2 yang engkau benci...

berikan aku kesabaran ya Allah....bantu lah aku...
sesungguhnya aku amat kerdil dalam dunia ini
saat engkau ingin mencabut nyawaku adalah saat yg 
amat aku takuti dan saat aku lupa padamu 
adalah saat yg paling hina 
Ya Allah...

Ya Allah...aku mendapat sedikit ketenangan bila aku mula mendekatimu...
adakah selama ini aku terlalu alpa ya Allah...
aku terlalu memuja hal2 yang tidak sepatutnya daripadaMu

dan tika saat aku menyesalinya...aku ingun mula mendekatimu...
kamu memberikan aku
 ketenang Ya Allah..
adakah engkau mengingatiku ya Allah..
sedangkan aku lupa padaMu..

selama ini aku tahu...
dan aku hanya tahu..
tapi aku tidak bersungguh
dalam mendekatimu....
dan sekarang...engkau memberikan aku sedikit kekuatan
dalam menghadapi semua kesukaran ini..
adakah engkau mendegar doa-doa ku....

dan aku amat bersyukur...
walau ianya hanya sedikit ketenangan...
 tapi makin dekat aku padaMu...
 makin aku bersyukur dan tenang...
hatiku telah jatuh cinta pada ketenanganMu...

Memang aku menitiskan air mata 
di saat aku hadapai kesukaran....
Ya Allah..
tapi aku tahu.....
engkau maha mendengar dan maha mengetahui...
dan engkau...
 dapat membimbingku pada tujuan yang aku inginkan..



dan aku hanya terdiam 
dan menahan titisan air mata..
kerana aku pasti....
suatu hari nanti semua ini 
dapat bertukar kembali seperti asal..

namun seandainya ianya tidak dapat dileraikan
dan tidak dapat diredakan...
mungkin ini bukan kehendakmu 
Ya Allah..



aku hanya meminta dariMu...
dan hanya engkau maha mengetahui
yang mana adalah terbaik untukku...
kerana aku....
 hanya hambamu yang lalai
dan pernah melakukan kesilapan....



Terima Kasih Ya Allah...
kerana engkau mengingatkan aku kepadaMu ketika aku mula
hanyut dalam kelalaian dan berjauhan dariMu...



Alhamdulillah...


No comments:

Post a Comment