Followers

Monday, May 23, 2011

Horseback Riding


tetiba rasa rindu dan teringin 
nak naik kudaa....hurmmm.....tapi kat kelantan x tau nak 
naik kuda kat aner sebab kat sini xder tempat la...
melainkan kalau aku ader kuda sendiri
then bawak jer kuda g padang..pastu tunggang laa
hohohohoho

teringat masa first time tunggang kudaa
masa tu aku just follow KD jer...hoho habis jer klass kul 4ptg...trus balik
tukar baju...then trus rempit g titiwangsa
hikhikhikhik....
awalnyer aku hanya tengok KD tungang jer...
pastu pakcik kat situ cakap lau aku nak tggu KD
lama...almost 1 hour jgk la...nanti kang aku lak yg boring 
so, pakcik tu pown suggestkan aku try naik kuda jugak

erkkkkkkk..........."saya x pandai la pakcik"

itulah ayat pertama yg aku bgtau pakcik tu
hahaha tapi pakcik tu cakap x yah takut...cuba jer...bila lagi nak cuba kan
hohoho so dengan beraninya aku cuba jugak la
masa mula2 nak panjat kuda tu perghhhh memang x sampai la wei!!!
hahahahahha aku terpaksa panjat tangga kowttt!!!

hahahah.....bila da dapat naik...mulanya pakcik tu memang follow aku
naik kuda tu.hikhik lam kandang tu aku sorang jer yg ader
al maklumlahh budak baru belajarrr...hikhik
tapi lepas tu pakcik tu tinggalkan aku ehhh!!!!
alamak terhuyun hayang jugak aku sorang2

ader ker pakcik tu tinggal aku!!!
time tu aku takut jatuh la..takut kuda mengamuk la
macam2 rasa pown ader time tu...hahahha tapi nasib baik 
semuanya OK... n_n

Then bila masuk hari ke3...
wahhhhh aku xperlu panjat tangga!!!!
aku mampu angkat badan aku sendiri panjat kuda tu!!!
YES!!! 
itu bermakna badan aku da mula ringan
hahahahaha.....lepas pada tu..aku da bleh tungang laa...
walau x semahir KD...
tapi aku da bleh masuk kandang yg sama ngan KD...hihihi
cuma aku x brani nak suh kuda tu lari..
sebab pernah sekali jer..kuda tu lari laju..aku x dapat nak control..
trus aku tarik tali...sebab aku rasa cam nak jatuh wow..

tapi pakcik tu always suh aku bawak laju2...dia kata aku bolehhh
erk...camna dia kata aku boleh
sedangkan aku rasa cam nak jatuh tergolek jerr
hahahahhahaha

hari demi hari...rasa besttt...lepas tungang lam kandang pown
aku trus tungang bawak ker tempat nak mandikan kuda tu
walanya aku takut nak tungang di luar track
sebab org kan ramai...
kan x pasal2 terpijak org..hahahahha

sungguh indah kenangan itu
dan aku seronok menungang kuda...walaupun aku x mahir
well..as beginner
huhuhu

tapi nak wat camner sejak balik kelantan...semua tu da x der...
hohohoho
kalau la aku ader duit memang da lama aku da beli sekor...
tiap2 petang mesti aku naik jer kuda tuu
waahhhhhh

aku suka angan2 nie!!!!

n_n






nie lah satu-satunya kuda yang paling aku suka,
nama nyerr adalahhh
"SETIA"

yupss...sesuaii dengan namanyer...memang setia dengan aku
hahaha...aku cakap kanan dia g kanan
aku cakap kiri dia g kiri...
tapi dia x suka lau aku tungang kejap kejap
dia nak aku duk lama2 jer atas dia
hahahahha
adoyaiiiii...
pernah satu kali tu memang all my finger luka habess..
melecet...sampai berdarah
sebabnyer...gara2 SETIA nie nak sangat lari..
aku yg nak jatuhh sampai pegang tali kuat2...
hahahha last2..tgnku yg padah..

hurm..tapi skrg SETIA da xder da...
huhuh...hanya tinggal kenangan antara aku dan SETIA..
sob..sobb....

No comments:

Post a Comment