Followers

Tuesday, June 1, 2010

HUSM

hari nie...aku g HUSM...pagi2 lagi...bangun subuh..siap2...kul 7,trus turun umah...cam biasa...cuma..hari nie aku cam malas skit nak g..sebab da bosan...hikhikhik...sampai jer..kat sana..haiyaa...ramainyer org...arghhhh!!!malasnyer nak beratur..amik no lagi....haiyaa...hukhuk...lepas selesai semua...aku just duduk sambil dgr mp3 dan baca buku fav aku....MEN ARE FROM MARS,WOMEN ARE FROM VENUS aduhh...dari pkul 8 pagi aku tggu sampai la....kul10.30....doktor x datang lagi..aku almost give up da..nak lari balik jer rasa..tapi..dalam waktu aku menunggu...tetiba...kekusyukan aku membaca...teralih pada seorang remaja...melihat keadaan dia yg tidak berkaki sebelah...menimbulkan seribu pertanyaan di kepala aku...
hurm..naper ngan dia....xcident ker???aku tertarik ingin mengetahui...sebab...he's good looking....gayanya..kemas..seperti org yg berpelajaran,tak seperti remaja2 yg kaki motor..yg mcm mat rempit@kutu rayau....Pandangan aku terhenti melihat dia...dan xterhenti..memikirkan..kenapa dgn kaki dia..coz kaki dia kudung sebelah..kudung dari paras paha..bukuna LUTUT!! MasyALLAH...kenapa dgn budak nie..sungguh kesian...dan aku hamya mampu tersenyum melihat dia memasuki pintu klinik otorpedik..dengan berjalan menggunakan topangnya....

Dia berlalu dan duduk berdekatan dengan aku...dan semua pesakit melihat dia..hurm..aper lagi...makcik2 yg duk  sebelah dia dan berhampiran pown mula la..untuk bertanya...ngehehhe...dan aku pun rasa ingin tahu...jeng..jeng...jeng...aper lagi..pasang telinga la...hahahha...cam biasa la..ayat pertama..."Naper ngan kaki adik tu????xcident ker??" itulah tanggapan semua org padanya...yerlah..biasanyer budak2 muda..slalunyer jatuh motor la....hurm...tapi...aku trus mencuri dengar..kerana ingin tahu apa kebenarannya....dan aku dgr...bdk tu jawab "Tak makcik, saya kena potong kaki sebab ada kanser tulang".....YAALLAH....terkejut aku mendengarnnyer.....krn penyakit..dia menjadi sebegitu rupa...hurm...dan aku trus mencuri dgr perbualan mereka...dan dari aper yg aku dgr..umurnya baru 20thn...muda setahun dari aku...dan dia masih belajar...di shah alam..tapi aku x pasti samada uitm@kolej....hurm..patutlah aku tgk dari penampilannyer seperti seorg yg educated....tapi...tempang...sebab tu lah aku nak tahu...hehhe....dan yg la menarik..dia bgtahu yg dia baru sampai dari KL pagi tadi...dan trus pagi2 datang ker HUSM...untuk temujanji proses kaki palsunya...hah!!tapi..dia dari KL..naik bus...dan dia hanya balik seorg diri...wah!!!bgtu terperanjat aku...hurm..macam mana dia boleh buat semuanya sorg diri..dgn keadaan dia mcm tu...dan aku kagum dengannya...kerana...walaupun keadaan dia begitu...dia begitu semangat untuk belajar...dan dari pandanganku...dia kelihatan seperti seorang yg bijak....dan aku sangat tertarik dgn gayanya....berbaju kemeja lengan panjang...dan slua jeans..dan dikenakan dgn kasut adidas..heheh tapi kasut sebelah jer la...huhu...kaki slua yg sebelah lagi..dia lipat...jer....hurm....dan sambil mendengar perbualan mereka...aku terfikir...
YAALLAH....terima kasih kerana aku masih diberi cukup sifat dan aku bersyukur kerana aku masih mampu menjalankan tugas harianku tanpa menyusahkan sesiapa kerana keadaanku....AMIN....

Dan aku berharap semoga dia dapat menjadi seorang yang berjaya....dan aku bangga melihat dia..dan begtu kagum dengan semangatnya.....eaa..kecacatan seseorang itu bukan alasan untuk kegagalan.......

No comments:

Post a Comment