Followers

Wednesday, September 1, 2010

Apa nak jadi???

Sebelum nie aku x pernah terlintas untuk search tentang isu 
NEGARAKUKU
tapi..hari nie kau x tau knapa aku nak search
aku just tgk dlm uTube..
tapi ternyata...komen2 mereka..memang mendatangkan peperangan
hurm..apa nak jadi??masing2
mengutuk Agama masing2
tiada guna 1 Malaysia
Kalau hal ini berpanjangan..
hurm..kenapa timbulnya isi ketidak puasan hati mereka??
ntah lah...ada yg menyalahkan politik..dan sebaliknya
bg pendapat aku...hurm mungkin hal ini ada kaitan dgn kemajuan negara kita
dulu...zaman pemerintahan PM yg sebelum nie..
Negara kita sibuk dengan membangunkan Malaysia
pembangunan merata2 tempat...sehinggakan tiada lagi hutan hijau..
Namun mereka lupa...golongan anak2.mereka tinggalkan..
tiada langsung perancangan untuk masa depan anak2 di zaman itu
dan hasilnya..adalah sekarang...melambak2 anak2 melayu
jd mat rempit,penagih,perompak,peragut dan semuanya...
semua aktiviti2 yg berunsur negatif ini..dirangkumi oleh anak2 melayu
kenapa??kenapa anak2 melayu????siapa yg boleh tolong berikan jawapan???
MALAYSIA NEGARA ISLAM tetapi sama sekali aku tidak merasakan nya..
kenapa???Kerana di depan mata aku sendri..aku melihat anak2 melayu
menogok arak...tanpa segan silu..membeli arak di khalayak ramai..
MasyaALLAH..adakah itu dikatakan ISLAM??
Depan..mata aku sendiri..aku melihat anak2 muda bercumbuan..di depan mataku sendiri
melihat gelagat2 anak2 sekarang..yg bernafsukan SETAN..
itukah dinamakan negara ISLAM???
TIDAK....sama sekali...
kenapa??kenapa tiada pihak yg langsung tidak berani tampil..
untuk meluahkan semua ini???kerana takut....
hurm..isu buang anak.....kenapa perlu mengadakan kempen SAYANG ANAK???
kenapa perlu adakan RUMAH PERLINDUNGAN untuk remaja bermasalah???
tidakkah kamu terfikir....hal yg sebelum berlakunya masalah2 ini...
kenapa tidak negaraku ini menjadi negara islam yg sebetulnya??
aku rasa..seandainya undang2 di negara ini digantikan dgn undang2 berlandaskan
apa yg ada mengikut agama...
tiada lagi semua masalah2 yg kita hadapi hari ini
tetapi kenapa...pihak yg berkenaan tidak melaksanakannya???
aku pun x faham...
kenapa perlu fikirkan KESIAN kepada si pencuri kalau tgnnya dipotong??
hukuman itu sudah setimpal dgn apa yg dilakukannya..
namun...hakikatnya...itulah negaraku
aku sentiasa di belengu ketakutan..bila berada di khalayak ramai..
terasa seperti berada di negara asing..
sedangkan ini..adalah NEGARAKU....


1 comment:

  1. salam auni...

    jana minda dgn n3 yg mencetus idea! hehehe.. ni baru namanya anak wawasan...

    hurm..malaysia ---> sorry to say but that's d truth... tutup la mcm mana pon, msia sbnrnya sgt teruk dari segi keruntuhan akhlak. soalannye, bakpe? salah siapa?

    kerajaan yg memerintah? kalu gitu kita pakat tukar kerajaan la. baru setel mslh

    mak ayah yg salah? kalu g2 tukar cari mak ayah la jgk..huhuhu...

    benda ni puncanya dari asas lagi. ...
    -----> didikan dan penghayatan agama dalam diri....

    ReplyDelete